A A A K K K
для людей із порушенням зору
Чутівська громада
Полтавська область, Полтавський район

Податок на нерухомість: хто має платити

Дата: 20.10.2023 08:17
Кількість переглядів: 68

З 2023 року в Україні запровадили нову форму податкової декларації. Це нововведення зафіксовано в Податковому кодексі України й стосується не лише олігархів та публічних осіб. Всі, у кого у володінні знаходиться квартира, площа якої перевищує 60 квадратних метрів або будинок, що понад 120 квадратів, повинні заповнити декларацію та сплатити податок.

Чи всі без винятку власники нерухомості мають платити цей податок?

Платниками податку на нерухоме майно, є і фізичні, і юридичні особи, що є власниками об'єктів нерухомості. Пільги на податок на нерухоме майно встановлені у вигляді зменшення бази нарахування. Для квартир – це 60 квадратних метрів, для житлового будинку – 120. Якщо є змішані типи нерухомості – 180 кв. м. Якщо платник має у власності декілька об'єктів нерухомості, то їх площа сумується і пільга надається лише раз.

Якщо одне помешкання має кілька власників, як тоді нараховують податок?

Якщо це спільна сумісна власність, тобто є кілька власників, але частка кожного не виділена, тоді платником є один зі співвласників за згодою решти. Якщо ця співвласність часткова, тобто кожен має чітко визначену частку, тоді кожен зі співвласників платитиме за свою.

Важливим аспектом є те, що базою нарахування є саме загальна площа житлової та нежитлової нерухомості.

Як самостійно розрахувати податок на нерухомість?

Місцева влада встановлює ставку податку на кожен квадратний метр, що перевищує граничний розмір звільненої від оподаткування площі. Однак ставка не може перевищувати 1,5% від мінімальної зарплати встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, перед тим, як було отримано повідомлення-рішення про податок. 

Для 2023 року мінімальна зарплатня становить 6700,00 грн., відповідно                 1,5% = 100,5 грн.

У кожному регіоні України можуть бути різні ставки, проте у 2023 році вони не мають перевищувати 100,5 грн. (1,5% від мінімалки) за кожен квадратний метр. Розрахунок суми податку виконується за формулою: (загальна площа – площа, на яку не нараховується податок) × ставку податку = сума податку.

Наприклад, якщо загальна площа квартири 90 кв. м, а площа, на яку не нараховується податок, складає 60 кв. м, тоді залишається 30 кв. м, за які необхідно сплатити податок. 

Якщо максимальна ставка податку становить 100,5 грн, а мінімальна зарплатня на початок 2023 року становила 6,700 грн, тоді сума податку буде розрахована за формулою: (90 кв.м – 60- кв.м) х 100,5 = 30 кв.м x 100,5 грн = 3,015 грн.

 Якщо квартира належить декільком членам сім’ї, які володіють різними частинами квартири, наприклад, по 45 кв. м, тоді податок не потрібно платити.

Розрахувати точну суму податку на нерухоме майно фізичні особи можуть за допомогою калькулятора обчислення від Державної податкової служби.

Існує нерухомість за яку не стягуються податки.

В Україні пересічним громадянам не потрібно сплачувати податки на нерухомість за такі об’єкти:

  • будинки, розташовані на територіях, де ведуться або велись активні бойові дії;
  • будинки, розташовані на територіях, що перебувають у тимчасовій окупації або тимчасово окуповані ворогом;
  • будинки, непридатні для проживання через військову агресію Росії;
  • незавершені будівництва (переліктого, що вважається незавершеним);
  • нерухомість, яка офіційно непридатна для проживання;
  • будинки, де живуть діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, діти-інваліди, які виховуються одинокими батьками;
  • житло, що належить учасникам АТО/ООС та їхнім сім’ям.

Крім цього, від податку на нерухомість звільнені:

  • мешканці гуртожитків;
  • власники квартир площею до 60 кв. м включно;
  • власники приватних будинків загальною площею до 120 кв. м;
  • власники квартир і будинків, загальна площа яких не перевищує 180 кв. м.

Термін сплати податку на нерухомість у 2023 році

Для фізичних осіб – потрібно сплатити цей податок до Податкової служби протягом 60 днів після того, як надійде спеціальне повідомлення з інформацією про сплату. 

Зробити це можна в особистому кабінеті платника податків або за платіжними реквізитами, які Податкова служба, надішле в податковому-повідомленні рішенні (це паперове/електронне нагадування про сплату податку) за місцем реєстрації.

Для ФОП – вони прирівнюються до юридичних осіб, тому їм потрібно сплачувати авансові внески щокварталу до 30 числа місяця, який настає за звітним кварталом.

ФОП, як і фізичні особи, можуть сплатити податок в особистому кабінеті платника податків або за платіжними реквізитами. Їх Податкова служба, надішле в податковому-повідомленні рішенні (це паперове/електронне нагадування про сплату податку) за місцем реєстрації ФОП.

Потім як фізичним, так і юридичним особам, необхідно скласти річну декларацію з усіма сплаченими податками. Платити податки треба за кожен окремий об’єкт нерухомості, який ви маєте.

Нагадую, якщо маєте питання правового характеру, звертайтеся до сектору «Великобагачанське бюро правової допомоги» за адресою: смт. Чутове, вул. Набрежна,15.

  Також функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правничої допомоги – 0 800 213 103 (дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь