Чутівська громада

Полтавська область, Полтавський район

Типові помилки при оформленні громадянами письмових звернень до контролюючого органу

Дата: 09.12.2024 14:11
Кількість переглядів: 20

Фото без опису

На законодавчому рівні передбачено право громадян направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.

Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу, що існують певні вимоги до оформлення письмових звернень.

Згідно з Законом України від 02.10.1996 № 393/96-ВР  «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393), у зверненні має бути зазначено:

- прізвище, ім'я, по батькові,

- місце проживання громадянина,

- викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення підписується заявником (заявниками) із зазначенням дати.

        Додатково інформуємо:

Якщо звернення направляється засобами електронного зв’язку, то  в зверненні має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.

Обов’язкове застосування електронного цифрового підпису не вимагається за умови, що звернення має вигляд сканкопії з підписом заявника та  зазначенням дати.

Звернення, які оформлені без дотримання зазначених вимог, повертаються заявникам  з відповідним роз’ясненням.

Якщо ж письмове звернення не містить інформацію про місце проживання заявника та не підписано автором, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, то воно визнається анонімним і розгляду не підлягає  (стаття 5 Закону № 393).

Відповідно до аналізу звернень громадян, з початку 2024 року  до Головного управління ДПС у Полтавській області засобами поштового та електронного зв’язку надійшло 611 письмових звернень (у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року кількість збільшилась майже на 22 відсотка). З них 68 звернень, що становить 11 відсотків,  були залишені без розгляду з зазначених вище підстав.

Так, наприклад, повернуто звернення, що надійшло на електронну скриньку з проханням надати інформацію щодо суми податкового боргу з податку на майно, відмінне від земельної ділянки, яке не містило електронного цифрового підпису і при цьому не було додано сканкопію  з підписом заявника.

Визнано анонімним та залишено не розглянутим письмове звернення  невідомого заявника, в якому повідомлялося про порушення податкового законодавства. Однак, будь-яка детальна інформація про торгівельний об’єкт чи суб’єкта господарювання, за якою можна б було ідентифікувати порушника, так само, як і інформація про заявника, у листі були відсутні.

Таким чином, для реалізації права громадян на звернення і недопущення випадків залишення їх без розгляду, заявникам необхідно чітко дотримуватися встановлених на законодавчому рівні вимог щодо порядку подання звернень та їх оформлення.

                                                      Головне управління ДПС у Полтавській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних